skriveromidag.blogg.se

Vego

Publicerad 2014-01-27 20:55:04 i Idag,

Jag har bestämt mig för att bli vegetarian i en månad. En sån som fortfarande äter mjölkprodukter men inget djur alls. Anledningen är för att hitta andra alternativ på mat, för det blir lätt köttfärssås, korvstroganoff eller köttbullar för man har noll fantasi. Sen är ju köttindustrin lite sisådär (men egentligen inget jag lägger mycket energi på). Det ska inte vara så dyrt heller alla gånger, inte dyrare än att käka kött. Pojkvännen och jag börjar tillsammans den 1:a februari och för månaden ut. Ska bli spännande, är pepp som fan!
 
 

Kommentarer

Postat av: Miranda

Publicerad 2014-01-27 21:29:38

Oh vad kul! :D Det borde jag också testa, vegetarisk mat kan också va supergott fast det är ju lite dyrare..

Postat av: Muu

Publicerad 2014-02-01 20:53:47

Jag tycker du borde bry dig mer om köttindustrin, då blir man 100% veggo. Började i november, i en månad, är dock fortfarande det. :)
Rekommenderar även att du checkar in köttfri måndag på facebook, dom lägger upp en massa intressanta uppdateringar.
Lycka till.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Min profilbild

Skriveromidag

En helt och hållet anonym Stockholmstjej som skriver om allt som finns i mitt huvud. Tidigare en flitig bloggare och eftersom jag aldrig varit en dagsboksskrivare men saknar att ordbajsa så gör jag det här!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela