skriveromidag.blogg.se

Konstruktiva jag

Publicerad 2014-01-31 08:21:00 i Boost!, Idag, Tips,

Vi startar dagen på ett positivt sätt! Jag har inte alls många läsare men vill hemskt gärna att ni ska göra precis det jag ska göra nu - skriva upp tre saker som jag tycker är positivt med mig själv! Det är för många gånger man endast uppmärksammar sina dåliga sidor, precis som hos andra, när man faktiskt borde berömma de goda sidorna! Här är mina tre:
 
  • Jag är en väldigt bra lyssnare.
  • Jag är jättebra på att måla naglarna och göra nail art.
  • Jag älskar min stora rumpa, trots att den är lite cellulitig och halvslapp.
 
Så här bra är jag dock inte.
 
 
 
Här är tre saker jag skulle vilja bättra: 
 
  • Att höra av mig till folk bara för att fråga hur de mår.
  • Att ta för mig mer i konversationer med nya människor, t.ex. starta egna. Jag sitter tyst för mycket.
  • Att ha ordning och reda i hemmet, t.ex. sluta slänga kläder här och där.
 
Det vore jätteroligt om ni ville göra egna inlägg med detta eller bara kommentera hos mig vad ni själva tycker är bra respektive vad ni skulle vilja bättra - inte förändra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Min profilbild

Skriveromidag

En helt och hållet anonym Stockholmstjej som skriver om allt som finns i mitt huvud. Tidigare en flitig bloggare och eftersom jag aldrig varit en dagsboksskrivare men saknar att ordbajsa så gör jag det här!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela