skriveromidag.blogg.se

"Paus"

Publicerad 2014-02-02 21:51:42 i Idag,

Jag funderar på om jag och pojkvännen ska vara ifrån varandra ett par dagar. Pappa ska åka bort i lite över en vecka så jag funderar på att ta plats där ett par nätter. Då tänkte jag att vi inte ska prata med varandra eller nånting, utan att vi bestämmer innan jag åker vilken dag vi kan höras igen. Då får vi både känna efter och tänka ordentligt på vad som krävs för att vi ska kunna fortsätta tillsammans. Förhoppningsvis känner vi lika, oavsett vilket håll. Blir tråkigt om det visar sig att vi vill olika och jag vet vem av oss som kommer vilja lämna, om det nu skulle bli så.
 
Jag ser inte detta som en sådan paus där vi lever livet utan varandra, utan vi träffas varje dag och vi måste nog bara få andas lite luft. En paus för mig = göra slut, jag tror inte på sånt men det är olika för alla, så klart. Jag skulle bara behöva testa på en vardag ensam, göra precis vad jag vill utan att behöva tänka på någon annan (som han redan gör).

Kommentarer

Postat av: Esmeralda

Publicerad 2014-02-02 22:13:51

sv: jaa jag tycker hans låt var jättebra men asså de e ingen melodifestival låt. Ingen låt igår utstrålade måste jag säga..

Postat av: Karolin

Publicerad 2014-02-03 13:59:59

Jasså du tog snacket? Hoppas det kommer gå bra :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Min profilbild

Skriveromidag

En helt och hållet anonym Stockholmstjej som skriver om allt som finns i mitt huvud. Tidigare en flitig bloggare och eftersom jag aldrig varit en dagsboksskrivare men saknar att ordbajsa så gör jag det här!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela