skriveromidag.blogg.se

Vad gör man?

Publicerad 2013-11-17 18:31:00 i Idag, Irritation,

Ett av de jobbigaste problemen i en sociala liv måste vara när man har svårt för en person som är väldigt omtyckt av någon annan man själv tycker om. Mitt exempel är min pojkväns bästa vän, tyvärr. Han är en jättetrevlig och rolig människa men har såna problem med sig själv, sitt självförtroende framför allt. Han är en person som överanalyserar saker, om någon säger något - vad som helst egentligen - så kan han börja tänka på det jättemycket och till slut så tänker han att det är något negativt som är bakomliggande. Det gör att så fort man dricker alkohol med honom så kommer allt han överanalyserat fram och det är rent av anklagelser, vilket kan driva mig till vansinne.
Han är så bestämd på sin sak, känner sig sårad av saker som inte alls är sårande egentligen och ja, det är sjukt svårt! Just det här med att allt detta bara kommer upp efter alkoholkonsumtion, han pratar aldrig känslor nykter och är man berusad blir känslorna tusen gånger starkare. Det är så synd för det är så många som tyngs ned av både situationen och av honom.
 
 

Kommentarer

Postat av: http://existera.webblogg.se - tankar, känslor, glädje, sorg, ångest, panik, kärlek. livet.

Publicerad 2013-12-08 18:48:27

Kanske ni i hans omgivning kan försöka hjälpa honom stötta honom? Tänk om. Ej lätt att hantera saker om han har så dålig självkänsla. :/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Min profilbild

Skriveromidag

En helt och hållet anonym Stockholmstjej som skriver om allt som finns i mitt huvud. Tidigare en flitig bloggare och eftersom jag aldrig varit en dagsboksskrivare men saknar att ordbajsa så gör jag det här!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela