skriveromidag.blogg.se

The Uninvited

Publicerad 2013-11-17 09:43:05 i Idag, Tips,

God morgon!
Jag har verkligen problem med att sova senare än en viss tidpunkt på morgonen. Jag somnade typ 01.45 i natt efter att jag tittat på en film men ändå vaknar jag 08.30. Visserligen är det nästan sju timmar senare men hade inte vaknar senare om jag somnat två timmar senare. Det är rätt irriterande, för jag känner av att det fattas någon timme men måste ändå säga att jag vaknade upp pigg. Jag har liksom det där lite suddiga i ögonen, lite stickigt. 
 
Filmen jag såg i natt var The Uninvited, jag älskar skruvade filmer! Den handlar om en tjej, Anna, som precis blivit utskriven från psyket, som hon hamnat på när hon försökt ta livet av sig efter att hennes sjuka mamma dog i en olycklig brand. Hemma finns hennes syster, hennes pappa och hans nya tjej som var mammans sjuksköterska. Nu äventyras Anna tillfrisknande av sin styvmor och spöken som dyker upp i deras hem. Hon börjar misstänka att det är styvmamman som ligger bakom mammans död.
 
 
Filmen är lite förutsägbar men det kommer ändå några "ahaa"-tillfällen. Den är lite vidrig, scenerna med spökena är rätt äckliga. Gillar man lite skruvade filmer så kan jag tipsa om den här i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Min profilbild

Skriveromidag

En helt och hållet anonym Stockholmstjej som skriver om allt som finns i mitt huvud. Tidigare en flitig bloggare och eftersom jag aldrig varit en dagsboksskrivare men saknar att ordbajsa så gör jag det här!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela