skriveromidag.blogg.se

Säger man till?

Publicerad 2013-11-16 14:02:25 i Idag,

Jag har en kollega på mitt jobb som har på tok för mycket smink i ansiktet. Ni vet hur fjortisar såg ut för 5-10 år sedan? Som leransikten med den fina linjen på käken. Så ser hon ut men den här tjejen är 24 år gammal. Här om dagen satt vi i lunchrummet och jag såg på henne i profil, då såg jag att hon liksom missat en del nära örat, så det var som en spets i hennes naturliga hudfärg. Säger man till i dessa tillfällen, när man knappt känner personen och man som jag bara varit på arbetsplatsen ett par veckor? Det är ju som om någon har en kuse som syns ur näsan, typ. Man vill ju inte att personen ska skämmas över en miss den gjort, så den nu vet att ungefär alla har sett eller lagt märke till.
 
 

Kommentarer

Postat av: Esmeralda

Publicerad 2013-11-16 17:43:52

sv: Tack så jättemycket! jo men det är ju så, folk kollar för mycket på vågen än på spegeln vilket gör att dem tänker alldeles för mycket på just en siffra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Min profilbild

Skriveromidag

En helt och hållet anonym Stockholmstjej som skriver om allt som finns i mitt huvud. Tidigare en flitig bloggare och eftersom jag aldrig varit en dagsboksskrivare men saknar att ordbajsa så gör jag det här!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela