skriveromidag.blogg.se

Hatkärlek till skräckfilmer

Publicerad 2013-11-22 10:31:00 i Idag,

Jag hatar att titta på skräckfilmer samtidigt som jag älskar det. I hela mitt liv har jag sett hur tekniken utvecklats och sett vad som blivit "det nya läskiga". Jag älskar att skrämmas upp och vill titta samtidigt som jag vill gömma mig under täcket. Mitt största problem, och har alltid varit, är att jag så lätt placerar in det där läskiga i verkligheten. Självklart är det bara läskigt när det är mörkt men jag behöver verkligen inte vara ensam. 
 
The Ring har präglat mig så mycket. Över allt kan det vara svart långt hår som hänger. Jag kanske vet att det finns en ventil i taket men det kan ju för fan vara svart hår där! Vill inte titta men måste ju se om jag kanske har rätt. När jag ska sova går det oftast bra, tills jag får för mig att någon sitter på huk vid sängen och tittar på mig. Alltså det är så vidrigt!
 
Det är inte så att jag "tror" att precis samma sak som händer i filmen ska hända i verkligheten, utan jag tar de här sakerna som skrämt mig och gör en egen "verklighet" av det. Som med Samaras hår t.ex, det sticker ju aldrig ner från taket men det är det där jävla håret! Usch.

Kommentarer

Postat av: Eveline

Publicerad 2013-12-08 16:24:13

Haha ja helt rätt, använder mig jämt av vingar! Har också någon slags hatkärlek till skräckfilmer, tvingar mig själv att se färdigt dom fast jag känner obehag efter typ 10 min.. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Min profilbild

Skriveromidag

En helt och hållet anonym Stockholmstjej som skriver om allt som finns i mitt huvud. Tidigare en flitig bloggare och eftersom jag aldrig varit en dagsboksskrivare men saknar att ordbajsa så gör jag det här!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela