skriveromidag.blogg.se

Skriver om problemet

Publicerad 2014-02-16 12:46:00 i Idag,

Jag har ju ett problem; som några av er vet har jag delade känslor för om jag vill vara med min pojkvän eller inte. Det är en väldigt jobbig känsla för jag älskar honom men vill samtidigt vara fri, det handlar just nu ingenting om honom som person, han är grym. Om ni läste förra inlägget och även följt med i mitt problem från starten av bloggen så har ni sett att jag haft ett par tre tillfällen där jag bara velat vara fri. Jag vet inte om jag är en förhållandeperson egentligen, jag börjar fundera över om jag bara behöver närhet. Av vem jag vill. 
 
Kanske framstår jag som naiv, lite av ett svin eller kanske som svag men när man verkligen inte vet vad man vill och får ångest av tanken att man kanske kommer behöva såra någon. Det jobbiga är också att vi ska förlänga kontraktet på lägenheten i slutet av februari och det får mig att tveka ännu mer, för det kommer ställa till det för oss. Ingen av oss kan bo här själv, för våra plånböcker tillåter inte det. Det är knappt att vi klarar av det nu. Vem vill egentligen lämna en trygg, säker och kärleksfull partner?
 
Nu för tiden känns det skönt att vara hemifrån, att vara med andra utan att ha killen med mig. Jag får liksom möjlighet att småflirta med andra. Bekräftelsebehov, utan tvekan. Sen har jag alltid varit en sån som kan bli oskyldigt kär i andra, blir väldigt lätt charmad.


Kommentarer

Postat av: Anita

Publicerad 2014-02-16 16:02:36

Livet är inte lätt.. :) Kram

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-02-16 20:15:06

Jag kan inte säga annat än att du beskriv just vad jag känner just nu!

Postat av: miranda

Publicerad 2014-02-16 21:20:49

hmm, låter inte alls kul.. kanske ni ska försöka att ha lite tid i från varandra och se ifall det hjälper?
svar: jo, riktigt söt stil :)

Postat av: Karolin

Publicerad 2014-02-17 12:09:18

Måste kännas jätte jobbigt :( Vad är det som får dig att känna att du vill vara fri? Vad känner du att du inte kan göra med honom? Är det något speciellt du vill uppleva?

Postat av: Martina

Publicerad 2014-02-17 17:45:10

Usch, det är verkligen inte lätt. Jag tror att om man väl börjat tveka och sedan fortsätter med det så kanske det inte är helt rätt. Så jag tror en paus kan vara bra så du får reda ut dina tankar och känslor för dig själv utan påverkan från honom eller någon annan! Hoppas det löser sig till det bästa <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Min profilbild

Skriveromidag

En helt och hållet anonym Stockholmstjej som skriver om allt som finns i mitt huvud. Tidigare en flitig bloggare och eftersom jag aldrig varit en dagsboksskrivare men saknar att ordbajsa så gör jag det här!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela