skriveromidag.blogg.se

Det heta vikt-träning-mat ämnet

Publicerad 2013-11-16 17:42:07 i Boost!, Idag,

Jag blir så himla glad när jag ser att personer som tränar har en sund inställning. Något som gör mig mörkrädd är när folk söker en vikt på vågen snarare än ett utseende. Vill du ha en vältränad, slimmad kropp men samtidigt väga 45 kg? Ja du, vissa kan men bara för att deras kroppar är byggda så. Jag t.ex. som är 167 cm lång skulle aldrig kunna ha en sådan kropp med den vikten, för musklerna väger för mycket och om man endast strävar efter låga siffror på vågen, ja då är man rätt körd om man vill ha en frisk kropp. Nu menar jag inte att alla som är lika långa eller längre än mig inte kan uppnå sådan kropp och det är just det jag vill komma fram till - alla är olika och har olika förutsättningar med sina kroppar.
 
Det här är ett uttjatat ämne, jag vet det, men det måste upprepas tills alla inser att vi är olika. Du kan träna lika mycket, om inte mer, än någon men ha långsammare viktnedgång/muskeluppbyggnad osv. Man får heller inte glömma att kosten är viktig och i grund och botten måste man ha ett mål. Vill du bli riktigt biffig? Ha en stark kropp? En smal kropp, utan synliga muskler? Se då till att anpassa energiintaget efter det. Glöm dessa dieter som kommer och går, många av dem är inte anpassade för alla. Jag har t.ex. ingen nytta av 5:2-dieten och skulle bli galen av att behöva svälta två dagar i veckan. Jag äter när jag är hungrig och ser till att få i mig alla olika sorters näring som kroppen behöver. Rör jag mig lite, ja då ser jag till att äta mig mätt men kanske då dra ner på kolhydraterna och äta lite mer sallad. Rör jag mycket på mig så måste jag ha kolhydrater, jag funkar inte annars.
 
Läs på på riktigt och glöm inte att väldigt många skriver vad som är det bästa tillvägagångssättet och ja, för dem kanske! Du måste veta vad som är bäst för dig, din kropp och dina mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Min profilbild

Skriveromidag

En helt och hållet anonym Stockholmstjej som skriver om allt som finns i mitt huvud. Tidigare en flitig bloggare och eftersom jag aldrig varit en dagsboksskrivare men saknar att ordbajsa så gör jag det här!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela