skriveromidag.blogg.se

PMS

Publicerad 2014-01-27 20:10:00 i Idag,

Jag är verkligen lyckligt lottad när det gäller tiden före mens. Ja visst, jag är skitsugen på saker att äta på men mitt humör är så lugnt! Mina första år med mens var rätt jobbiga, hade feta cravings och feta humörsvängningar (självklart har tonårshormoner med saken att göra). Sen började jag med neovletta (p-piller) och blev då av med alla humörsvängningar, bara sötsuget var kvar. Sedan skulle jag förnya dem men eftersom apoteket i den svängen hade privatiserats ville inte alla apotek sälja rätt piller till mig så jag fick ett annat som de lovade "är exakt som de du hade innan". Hell no alltså, fick tillbaka humörsvängningarna och blev så jävla känslig. Året efter det var det dags att fixa nya och då fick jag de jag skulle ha igen och allt blev frid och fröjd.
 
Idag äter jag inga alls, har fått för mig att det kan förstöra min fertilitet eller få det att dröja innan jag blir gravid. Nu har jag fortfarande bara sötsuget kvar, inga humörsvängningar eller nånting. Förr kunde jag t.o.m. ta en cigg för jag blev så irriterad (är gammal rökare) men idag känner jag inte behovet. Underbart!
 
Så jävla bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Min profilbild

Skriveromidag

En helt och hållet anonym Stockholmstjej som skriver om allt som finns i mitt huvud. Tidigare en flitig bloggare och eftersom jag aldrig varit en dagsboksskrivare men saknar att ordbajsa så gör jag det här!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela