skriveromidag.blogg.se

Kissa eller ej?

Publicerad 2013-12-17 13:58:00 i Idag, Irritation,

Känslan när man vaknar på natten, är kissnödig men gör vad som helst för att somna om så man slipper lämna den perfekt tempererade sängen. Det kan gå på två sätt:
  • Du klarar faktiskt att somna om men då vaknar du så kissnödig att du typ får magknip i blåsan för att trycket varit för påtagligt under tiden du sov.
 
  • Du kämpar och kämpar för att slappna av och somna om men det bara går inte. Nu har du även försökt så pass länge att du blivit pigg, så du går upp och kissar och kan sen inte somna om.
 
Något jag försöker göra när jag kissar på nätterna (för jag piggnar lätt till och får svårt att somna om) är att inte tända badrumslampan. Minsta lilla ljus och mina ögon blir stora som ugglors. Dessvärre är jag en sån som alltid skrämmer upp mig själv, läs här, så jag måste typ tända lampan ändå. Bitterljuva i-landsproblem!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Min profilbild

Skriveromidag

En helt och hållet anonym Stockholmstjej som skriver om allt som finns i mitt huvud. Tidigare en flitig bloggare och eftersom jag aldrig varit en dagsboksskrivare men saknar att ordbajsa så gör jag det här!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela